niedziela, 12 kwietnia 2015

119. Liebster Blog Award czyli dzis bedzie ksiazkowo

"Pokój bez ksiazek jest jak cialo bez duszy."
Cyceron

Wiem, ze ostatnio bardzo mocno zaniedbalam moje miejsce w sieci. Powod? Ciezko powiedziec. Dopadlo mnie jakos przesilenie wiosenne, ktore z paroma dodatkowymi sytuacjami sprawily, ze moja motywacja spadla do zera.

Po ostatnim urlopie powrocil mi optymiz i sily, bo przeciez "kto jak nie my? kiedy jak nie teraz?" :)

Na rozgrzewke odpowiem na pytania, ktore postawila mi autorka Ciekawego Kajecika w ramach nominacji do Liebster Blog Award.


1. Twoja ulubiona seria lub trylogia?

Chyba nie mam obecnie takiej serii czy tez trylogii. 

Pamietam jednak, ze w podstawowce zaczytywalam sie w ksiazkach z serii Pan Samochodzik Zbigniewa Nienackiego. To na niej uczylam sie czytac. Czasem mnie kusi, by je znowu sobie przypomniec, ale... brak czasu to glowna przyczyna. Wole czytac ksiazki, ktorych jeszcze nie znam. A jak patrze na rosnace z predkoscia swiatla stosiki ksiazek, to mam uczucie, ze mi zycia na to nie starczy ;)

2. Czy masz jakieś czytelnicze nawyki?

Raczej nie jakies specjalne i zaskakujace.

Czytac lubie, gdy w poblizu mam kubek z ciepla herbata, najlepiej z cytryna i miodem. A jesli za oknem deszcz bebni o szyby i wiatr plasa to uczucie zadowolenia z czasu z lektura jest jeszcze wieksze. Latem uwielbiam natomiast czytac na balkonie i od czasu do czasu zapatrzyc sie w zielona "sciane" drzew.

3. Czy przerwałaś jakąś książkę w połowie i dlaczego?

Kiedys staralam sie tego nie robic i dac ksiazce szanse. Teraz czasem mi sie to zdarza. Powodem tego czesto jest nuda lub jezyk, ktory do mnie nie przemawia.

4. Najgorsza książka, którą czytałaś?

Jest jedna ksiazka, ktora wyjatkowo nie lubie... Maslowska "Wojna polsko ruska". Wiem, ze wiele osob sie nia zachwycalo, u mnie jednak pozostal jakis niesmak po tej ksiazce.

5.  Jaka jest twoja ulubiona szkolna lektura?

hm... moze to smieszne, ale lubie od czasu do czasu wracac do "Nad Niemnem" Elizy Orzeszkowej. Wstyd sie przyznac, ale przeczytalam ja po skonczeniu szkoly. Jest nieco ckliwa, ale fakt, ze przeczytalam ja bedac na obczyznie jakos inaczej pozwolil mi ja odebrac. Zwlaszcza opisy przyrody, tak znienawidzone przez wiekszosc uczniow, bardzo mnie wzruszyly.

6. Kto jest twoim ulubionym bohaterem i dlaczego?

Tu raczej nie mam takiego naj, naj.. bohatera.  Na swoj sposob kazda ksiazka nam cos daje.

7. Ulubiona seria książkowa i dlaczego?

Tu odeslalabym do odpowiedzi na pytanie pierwsze. 

8. Czy była ksiażka, której zakończenie ktoś Ci zdradził?

Tak, ale staram sie tego unikac. Takze wybieram ksiazke przed filmem, ktory jest na jej podstawie nakrecony. 

9.  Czy lubisz czytać na świeżym powietrzu i  gdzie najczęściej czytasz?

Balkon:)

10.  Jakbyś miała możliwość udać się w miejsce z książki, by je zwiedzić. Jakie to by było miejsce?
 
Lubie ksiazki podroznicze i jest sporo miejsc, gdzie chcialabym byc.Ostatnio na mojej top liscie jest ameryka poludniowa. Udalo mi sie juz tam byc ze dwa razy, ale chetnie powroce tam jeszcze.

11. Top 10 ulubionych książek?


Top 10... bedzie ciezko. Moze wymienie kilka (kolejnosc przypadkowa), ktore w jakis sposob lubie:
  • ostatnio "Wlacz sie do gry", Sheryl Sandberg -  dala mi sporo do myslenia.
  • "Twierdzenie papugi", Denis Guedj - matematyka opisana w fascynujacy sposob. Jedynie watek scalajacy calos ksiazki (watek z antykwariuszem) bym z niej wyrzucila
  • wszelkiego rodzaju ksiazki podroznicze. Tu jest troche tego, czasem jednak jest przerost formy nad trescia
  • "Der pragmatische Programmirer", Hunt Thomas - inspiruje za kazdym razem. Ksiazka do ktorej mozna wracac;) To jednak zawodowa inspiracja.
  • ....

W prawdzie po odpowiedzi na pytania powinnam sama nominowac kogos, jednakze pomine ten punkt:) Ciekawa jednak jestem jakie ksiazki Wy czytacie i jaki wplyw maja one na Was. Chetnie poczytam Wasze komentarze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz