poniedziałek, 4 lutego 2013

061. Zabieram sie do pracy

"Kazda praca jest mozliwa do wykonania, jesli podzielic ja na male odcinki."
Abraham Lincoln

W ostatnim poscie nieco sobie ponarzekalam i.... potem zabralam sie do pracy. W jakis sposob oczyscil mmnie ten post i pozwolil z czysta karta zaczac nowy miesiac. Chyba styczen jest takim miesiacem, w ktorym zbyt duzo pokladamy nadzieji i wydaje nam sie, ze nagle wszystko bedzie lepsze, zrobi sie samo. A tu trzeba zabrac sie do pracy i uzbroic sie w cierpliwosc. Owoce bedziemy zbierac dopiero za jakis czas. Najwazniejsze bysmy sie umieli motywowac i nie tracili celu z oczu.

Wspominalam juz o odchudzaniu mieszkania. Lazienka odchudzona. Teraz tylko akcja denko na tapecie. Zeszly tydzien byl kuchni poswiecony. Zaplanowlam sobie, ze kazdego dnia cos zrobie, przejze. Juz myslama, ze nic mi z tego nie wyjdzie, ale udalo mi sie zmobilizowac. Niesamowite ile rzeczy potrafi sie z biegiem czasu uzbierac. Jestem teraz zadowolona z wynikow. I co najwazniejsze dalo mi to zadanie niesamowitego bodzca do dalszych dzialan.

Pomyslmy.
(c)Kataleja

W tym miesiacu mam trzy cele: sport, jezyki, rozwoj zawodowy.

Zaczne od tego latwiejszego ha,ha... bieganie 4 razy plus ciwczenia z plytka trzy razy w tygodniu. Rano dodatkowo cwiczenia rozciagajace. W koncu marzy mi sie szpagat a na to jak na wszystko potrzeba czasu.

A teraz jezykowo... Tu mi sie znow wszystko przesortowalo. Czy chce czy nie to angielski musi sie na plan pierwszy wysunac. Ostatnio przeczytalam madre zdanie. Nieco mna wstrzasnelo. Znajomosc angielskiego to nie jest zadna zaleta, ale jej brak to juz powazna wada. Smutne, ale prawdziwe.

Haslo miesiaca "Pokochaj angielski":)
By cele byly konkretne i nie lapac zbyt wielu srok za ogon to ograniczam sie tylko do kilku zrodelek.
  • Poniedzialek - kurs jezykowy (pamietac, by sie przygotowac i odrobic prace domowa)
  • BBC 6 Minute English
  • "Englisch mit System", J.Stevens, Langenscheidt - Lekcje 1,2 (powtorka), 8 (nowa)
  • "Blondynka..." - Podczas przerwy w pracy.

Niemiecki - tu pojdzie mi latwiej:)
  • "Nowe repetytorium z gramatyki jezyka niemieckiego", S. Beza - Rozdzai 10 czyli nauka o zdaniu
  • Czytac, czytac.... cyzli dokonczyc "Johannisnacht", Uwe Timm plus nowa ksiazka.
  • Tandem (+ odrabiac lekcje)

Hiszpanski - bedzie po macoszemu potraktowany. Nie chce go calkiem na polke odstawic, bo mam z tym zle doswiadczenia - patrz angielski.
  • Supermemo 
  • "Coffee Break Spanish"

Praca. Przerobic pierwsza ksiazke z mojej listy:) Plus "pol godziny" dla przyszlosci w pracy tzn. zabrac sie za kurs, ktory poszerzy moja wiedze jako ekspert.

Dotadkowo:
  • Projekt 365 Luty
  • Napisac zalegly mail do Czytelnika, ktorego serdecznie pozdrawiam. Prosze o jeszcze troche cierpliwosci:)
  • Wyslac list 
  • Wyslac 3 kartki - nie zapomminac o marzycielskiej poczcie!

A teraz w ramach relaksu poczytam "Johannisnacht".

Trzymam kciuki za Was i pamietajcie:

"Mila jest praca skonczona."
Cyceron

6 komentarzy:

  1. Zapowiada się bardzo pracowicie! Trzymam kciuki!
    Święta prawda z tym angielskim, sama to odczuwam na sobie... i dlatego też staram się wrócić do znajomości angielskiego, którą miałam przed paroma laty...
    I również zgadzam się, że z czasem gromadzi się w mieszkaniu mnóstwo niepotrzebnych (lub pozornie potrzebnych) rzeczy. I jak co jakiś czas uzbiera się to wszystko i wyrzuci, to faktycznie motywuje do dalszego działania, przynajmniej mnie ;) Bo od razu widać skutki :)
    Pozdrawiam gorąco i jeszcze raz powodzenia w osiąganiu celów!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za zyczenia powodzenia. Trzymanie kciukow przyda sie na pewno.
      Mam nadzieje, ze uda nam sie przypomniec i rozwijac dalej nasz angielski.
      Z jezykami jak ze sportem. Na kondycje trzeba pracowac systematycznie i przez dluzszy okres czasu.
      Stracic mozna ja bardzo szybko. Szybciej niz sie ja osiagnelo. By ja odzyskac trzeba znow robic te same cwiczenia etc.

      Coz nam innego zostaje jak zakasanie rekawow i do pracy:)
      Pozdrawiam z pochmurnego miasta.

      Usuń
  2. Widzę , zaczał się pracowity tydzień :-)
    Trzyma za Ciebie kciuki . Mam nadzieję , że uda się zrealizować postanowienia i pochwalam akcję marzycielska akcja.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za trzymanie kciukow. Poki co idzie dobrze. Poczte polecam. Moze sie przylaczysz do akcji?

      Usuń
  3. Skąd bierzesz takie fajne cytaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem za bardzo, o ktore Ci chodzi. Jesli te po prawej stronie to jest wbudowane okienko do stronki http://www.dawkamotywacji.pl/

      Te ktore sa na poczatku kazdego posta to albo je wyszukuje w necie, albo pochodza z mojego kalendarza sciennego, lub tez kiedys je gdzies znalazlam i zapisalam.

      Pozdrawiam:)

      Usuń